THE USE OF PORTFOLIO ASSESSMENT FOR STUDENTS DESCRIPTIVE WRITING PROCESS

Dalton, Beta Nur Muhamad THE USE OF PORTFOLIO ASSESSMENT FOR STUDENTS DESCRIPTIVE WRITING PROCESS. REPOSITORY STKIP PGRI SIDOARJO. ISSN ISSN Jurnal (Unpublished)

[img] Text
1523008 - Artikel.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (463kB) | Request a copy

Abstract

This research investigates the implementation of portfolio assessment. The writer focused in the title of this research: “The Use Of Portofolio Assessment For Students Descriptive Writing Process At Eight Grade Students Of SMP PGRI 64 Surabaya. The method of this research is Case Study which uses process follow:observation checklist and quesionaire. For doing this research the writer has chosen second grade class in SMP PGRI 64 Surabaya as the subject of the research and consists of 25 students. The writer conducted this research from October 4th to 18th October 2019. From the process of case study conducted, the writer concludes that the the implementation of portfolio assessment makes the students’ writing descriptive text ability become better or not. Here, the implementation of portfolio assessment has fulfilled to make the students’ writing became better than before. The result of this research is the teacher can implement the portfolio assessment in student’s writing skill. Penelitian ini menyelidiki penerapan penilaian portofolio. Penulis memfokuskan pada judul penelitian ini: “Penggunaan Penilaian Portofolio Untuk Proses Menulis Deskriptif Siswa Di Kelas Delapan Siswa SMP PGRI 64 Surabaya Metode penelitian ini adalah Studi Kasus yang menggunakan proses sebagai berikut: daftar periksa observasi dan kuesioner. Untuk melakukan penelitian ini penulis telah memilih kelas dua di SMP PGRI 64 Surabaya sebagai subjek penelitian dan terdiri dari 25 siswa. Penulis melakukan penelitian ini dari 4 Oktober hingga 18 Oktober 2019. Dari proses studi kasus yang dilakukan, penulis menyimpulkan bahwa penerapan penilaian portofolio membuat kemampuan menulis teks deskriptif siswa menjadi lebih baik atau tidak. Di sini, penerapan penilaian portofolio telah dipenuhi untuk membuat tulisan siswa menjadi lebih baik dari sebelumnya. Hasil dari penelitian ini adalah guru dapat menerapkan penilaian portofolio dalam keterampilan menulis siswa.

Item Type: Article
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Beta Nur Muhamad Dalton
Date Deposited: 19 Aug 2020 05:25
Last Modified: 19 Aug 2020 05:25
URI: http://repository.universitaspgridelta.ac.id/id/eprint/708

Actions (login required)

View Item View Item